Výška minimálnej mzdy pre rok 2024 bude v sume 750 eur - MPSVR SR
Vážime si vaše súkromie
Súbory cookies sú potrebné pre správne fungovanie webu, ako aj pre účely analýzy prevádzky a návštevnosti. Cookies nám neposkytujú prístup k Vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciám o Vás. Webovým stránkam umožňujú zapamätať si informácie o Vašej návšteve, napríklad na ukladanie predvolieb bezpečného vyhľadávania, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu osobných údajov. Výberom „Prijať všetko“ udeľujete súhlas so spracovaním cookies pre uvedené účely. Kliknutím na „Odmietnuť všetko“ môžete používanie voliteľných cookies blokovať.
Podrobnosti o používaní súborov cookies.
Akceptovať
Odmietnuť všetko
Nastavenia
Domov
Textová verzia
Mapa stránky
RSS
English
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Vyhľadajte
Kontaktujte nás
Hlavné menu
Práca a zamestnanosť
Podpora zamestnanosti
Zamestnanec a zamestnávateľ
Inšpekcia práce
Pomoc pri hľadaní práce
Zákonník práce
Podať podnet na inšpekciu práce
Ústredie práce sociálnych vecí a rodiny
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
Sociálna ekonomika, sociálne podniky, rodinné podniky
Rodina a sociálna pomoc
Podpora rodinám s deťmi
Pomoc v hmotnej núdzi
Integrovaná posudková činnosť
Ťažké zdravotné postihnutie
Rodičovský príspevok
Životné minimum
Sociálne služby
Prídavok na dieťa
Sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
Sociálne poistenie a dôchodkový systém
Povinné dôchodkové poistenie (I.pilier)
Nemocenské poistenie
Poistenie v nezamestnanosti
Starobné dôchodkové sporenie (II.pilier)
Úrazové poistenie
Doplnkové dôchodkové sporenie (III.pilier)
Garančné poistenie
Ministerstvo
Minister
Inštitút sociálnej politiky
Poskytovanie dotácií
Štátni tajomníci
Voľné pracovné miesta
Zmluvy, objednávky, faktúry
Generálny tajomník služobného úradu
Rozpočet ministerstva
Európska únia a medzinárodné vzťahy
Organizačná štruktúra
Verejné obstarávanie
Viac
Viac
Viac
Viac
Úvod
>
Úvodná stránka
>
Informácie pre médiá
>
Aktuality
>
Výška minimálnej mzdy pre rok 2024 bude v sume 750 eur
22.08.2023
Výška minimálnej mzdy pre rok 2024 bude v sume 750 eur
Zástupcovia zamestnávateľov a zástupcovia zamestnancov sa na zasadnutí Hospodárskej a sociálnej rady SR dohodli na sume minimálnej mzdy pre rok 2024 vo výške 750 eur. Historicky druhýkrát sa tak dohodli na vyššej sume ako určuje zákonný automat. Na minimálnu mzdu  sú naviazané aj niektoré príplatky za prácu v neštandardných časoch, ktoré sa zvyšujú automaticky.
Suma mesačnej minimálnej mzdy sa od 1. januára 2024 zvyšuje zo súčasných 700 eur na 750 eur. V budúcom roku sa tak zvýši o 50 eur, čo predstavuje nárast o 7,14 %. Táto suma platí pre zamestnancov, ktorí pracujú na plný pracovný úväzok v rozsahu 40 hodín týždenne. Základná minimálna hodinová mzda sa zvyšuje z 4,023 eur na 4,310 eur. V prípade kratšieho pracovného úväzku sa suma mesačnej minimálnej mzdy pomerne skráti.
Zvýšením minimálnej mzdy sa automaticky zvyšujú aj niektoré príplatky za prácu v neštandardnom čase. Za prácu v sobotu patrí zamestnancovi za každú hodinu práce mzdové zvýhodnenie najmenej v sume najmenej 50 % minimálnej mzdy za hodinu, to znamená 2,155 eur pre rok 2024. Za prácu v nedeľu patrí zamestnancovi príplatok najmenej v sume 100 % minimálnej mzdy za hodinu, čo v budúcom roku predstavuje sumu 4,31 eur. V prípade nočnej práce dostane zamestnanej príplatok najmenej v sume 40 % minimálnej mzdy za hodinu, teda v budúcom roku 1,724 eur.
Stupeň
Minimálne mzdové nároky v roku 2023 určené z minimálnej mzdy 700 eur
Minimálne mzdové nároky v roku 2024 určené z minimálnej mzdy 750 eur
Suma minimálneho mzdového nároku za mesiac
Suma minimálneho mzdového nároku za každú hodinu odpracovanú zamestnancom pri ustanovenom týždennom pracovnom čase 40 hodín
Suma
minimálneho mzdového nároku za mesiac
Suma minimálneho mzdového nároku za každú hodinu odpracovanú zamestnancom pri ustanovenom týždennom pracovnom čase 40 hodín
1
700 eur
4,023 eur
750 eur
4,310 eur
2
816 eur
4,690 eur
866 eur
4,977 eur
3
932 eur
5,356 eur
982 eur
5,644 eur
4
1048 eur
6,023 eur
1098 eur
6,310 eur
5
1164 eur
6,690 eur
1214 eur
6,977 eur
6
1280 eur
7,356 eur
1330 eur
7,644 eur
*uvádzané sumy minimálneho mzdového nároku pre príslušný stupeň za každú hodinu odpracovanú zamestnancom zodpovedajú práci zamestnanca na ustanovený týždenný pracovný čas 40 hodín
Názov peňažného plnenia
Sumy mzdových plnení
od 1.6.2023 do 31.12.2023
(ustanovené ako percentuálny podiel minimálnej mzdy
700 eur/mes)
Sumy mzdových plnení
od 1.1.2024 do 31.12.2024
(ustanovené ako percentuálny podiel minimálnej mzdy
750 eur/mes)
Mzdové zvýhodnenie za prácu
v sobotu
(základná suma)
2,0115 eur
50 %
2,155 eur
50 %
Mzdové zvýhodnenie za prácu
v sobotu
(znížená suma)
1,81035 eur
45 %
1,9395 eur
45 %
Mzdové zvýhodnenie za prácu
v nedeľu
(základná suma)
4,023 eur
100 %
4,31 eur
100 %
Mzdové zvýhodnenie za prácu
v nedeľu
(znížená suma)
3,6207 eur
90 %
3,879 eur
90 %
Mzdové zvýhodnenie
za nočnú prácu
"štandardnú" (základná suma)
1,6092 eur
40 %
1,724 eur
40 %
Mzdové zvýhodnenie
za nočnú prácu
"štandardnú" (znížená suma)
1,40805 eur
35 %
1,5085 eur
35 %
Mzdové zvýhodnenie
za nočnú prácu
"rizikovú"
2,0115 eur
50 %
2,155 eur
50 %
Mzdová kompenzácia
za sťažený výkon
práce
0,8046 eur
20 %
0,862 eur
20 %
Náhrada za neaktívnu časť pracovnej
pohotovosti
mimo pracoviska
0,8046 eur
20 %
0,862 eur
20 %
Ak by sa zástupcovia zamestnávateľov a zástupcovia zamestnancov nedohodli na konkrétnej sume minimálnej mzdy, jej výšku by určoval zákonný automat. To znamená 57 % priemernej mesačnej nominálnej mzdy za kalendárny rok 2022, čo predstavuje 744 eur mesačne.
Menu
Inšpekcia v sociálnych veciach
Aktívne starnutie
Pomoc pre odídencov z Ukrajiny
Informácie pre médiá
Aktuality
Informácie pre verejnosť
Zahraničné vzťahy
Elektronické služby, formuláre a žiadosti
Legislatíva
Organizácie ministerstva
Programy Európskej únie
Plán obnovy a odolnosti
Potravinová a základná materiálna pomoc
Vzdelávanie zamestnancov rezortu
Národné kompetenčné centrum pre sociálne inovácie
Neprehliadnite
Usmernenie MPSVR SR k sviatkom 8.5.2026 a 15.9.2026
Metodika k rovnakému odmeňovaniu mužov a žien za rovnakú prácu alebo za prácu rovnakej hodnoty
Oznámenie o nereprezentatívnej KZVS v energetike
Uzatvorená reprezentatívna kolektívna zmluva vyššieho stupňa v znení Dodatku č. 1 v sklárskom priemysle účinnosť 1. augusta 2026
Uzatvorená reprezentatívna kolektívna zmluvy vyššieho stupňa v  sklárstve účinnosť 1. januára 2026
Uzatvorená reprezentatívna kolektívna zmluva vyššieho stupňa v stavebníctve účinnosť 1. novembra 2025
Podpora v čase skrátenej práce
Poskytovatelia sociálnych služieb -  Informačný systém sociálnych služieb
Poskytovanie dotácií
0800 212 212 - Bezplatná nonstop linka pre ženy zažívajúce násilie
Informácie pre návrat Slovákov pracujúcich v zahraničí
MAPA SOCIÁLNYCH SLUŽIEB
KALKULAČKA príspevku na opatrovanie
Akreditácie pre SPOD a SK a sociálne služby
Zariadenia starostlivosti o deti do troch rokov
Konzultácie s podnikateľskými subjektmi
Komisár pre deti
Komisár pre osoby so zdravotným postihnutím
Slovenská komora sociálnych pracovníkov a asistentov sociálnej práce
Hlavné kontaktné miesto pre práva osôb so zdravotným postihnutím
Spoločný sekretariát výborov
Zoznam odporúčaných stránok
Hore
Vytlačiť do pdf
Vytlačiť stránku
Partners
Pätičkové odkazy
Práca
a zamestnanosť
Podpora zamestnanosti
Zamestnanec a zamestnávateľ
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
Inšpekcia práce
Nelegálna práca a nelegálne zamestnávanie
Sociálna ekonomika, sociálne podniky, rodinné podniky
Ex post konzultácie s podnikateľskými subjektmi
Koronavírus - pracovná a sociálna oblasť
Sociálna
a rodinná politika
Podpora rodín s deťmi
Sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
Pomoc v hmotnej núdzi
Ťažké zdravotné postihnutie
Sociálne služby
Boj proti chudobe
Viac...
Sociálne poistenie
a dôchodkové sporenie
Sociálne poistenie
Dôchodkový systém
Náhrada príjmu pri pracovnej neschopnosti
Ministerstvo
Minister
Štátni tajomníci
Generálny tajomník služobného úradu
Organizačná štruktúra
Viac...
Správca obsahu a technický prevádzkovateľ web sídla: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Špitálska 4,6,8 Bratislava 816 43
|
Tel.:+421 2 2046 0000
|
okv@employment.gov.sk
|
Informácie o web sídle
|
Vyhlásenie o spracúvaní osobných údajov