[PAGE 1]
Document care conține date cu caracter personal protejate d e prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 
Page 1/2
MINISTERUL FINANȚELOR 
Agen ția Na țional ă de Administrare Fiscal ă
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj-Napoca 
Compartimentul de Comunicare Relații Publice și Mass Media 
Nr.CJR-DEC - 9908/09.11.2023 
Majorarea salariului minim brut pe țară și implicațiile fisca le 
Majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în pla tă vizează
toate domeniile de activitate, fiind reglementată distinct pent ru sectoarele 
construcţii, agricol și industria alimentară față de celelalte domenii de activitate, 
atât în privința cuantumului salariului de bază minim brut pe ţa ră garantat în
plată cât și în privința datei de la care se aplică majorarea, a stfel:
Reglementarea generală este făcută prin H.G. nr. 900/2023 pentru 
stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată (M.O. 
nr.877/28.09.2023) , potrivit căreia, î ncepând cu 1 octombrie 2023 ,
salariul de 
bază minim brut pe ţară garantat în plată, s-a majorat la 3.300 lei lunar, fără
indemnizații, sporuri şi alte adaosuri, pentru un program no rmal de lucru, față de 
3.000 lei cât era în vigoare în perioada 1 ianuarie 2023 - 30 septembrie 20 23.
Reglementarea specială, vizând domeniile construcţii, agrico l şi industria 
alimentară este dată prin OUG nr. 93/ 31.10.2023 pentru stabilirea salariului de 
bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru sectoarele const rucţii, agricol şi
industria alimentară, publicată în M.O. nr. 993/01.11.2023. 
Astfel, începând cu 1 noiembrie 2023, se majorează cuantumul salariului 
minim brut pe țară garantat în plată pentru un program normal de lucru, p entru 
sectorul constructii , majorarea este la 4.582 le i - de la 4.000 lei cât a fost 
reglementat inițial prin OUG nr. 168/2022 .
Pentru sectorul agricol şi industria alimentară , majorarea pentru un 
program normal de lucru, este la nivelul a 3. 436 le i - față de 3.000 lei, cât a fost 
reglementat inițial prin Legea 135/2022 .
Pentru toate domeniile de activitate, sumele reprezentând cua ntumul minim 
al salariilor brute reglementate, nu includ indemnizaţii, sp oruri şi alte adaosuri de 
natură salarială, ceea ce înseamnă că acestea din urmă, se adau gă la salariile de bază
minim garantate, conform contractelor de muncă și respectiv c onform legii. 
Indiferent de domeniul în care își desfășoară salariatul activi tatea , acordarea 
deducerii personale de bază și a deducerii personale suplime ntare, sau avantajele 
salariale, se raportează la același nivel al salariului de ba ză minim brut pe țară
garantat în plată, respectiv cel aprobat prin hotărâre a Guvernului. 

[PAGE 2]
Document care conține date cu caracter personal protejate d e prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 
Page 2/2
În cazul CAS și CASS datorate de persoanele fizice care se regăse sc la art.146, 
alin.(5^7) , lit.e) din Codul Fiscal și realizează în cursul aceleiaşi luni venituri din 
salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe con tracte individuale de 
muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora est e cel puţin egală cu 
salariul de bază minim brut pe ţară, indiferent de domeniul de a ctivitate, se aplică
dispozițiile OMF nr.1855/2022, iar nivelul salariului de ba ză minim brut pe țară
garantat în plată , în scopul aplicării procedurii, este cel prevăzut prin hotărâre a
Guvernului (3.300 lei -200 lei), pentru veniturile aferente pe rioadei 1 octombrie 2023 
- 31 decembrie 2023. 
Compartimentul Comunicare Relații Publice și Mass Media 