[PAGE 1]
 
 
 
    
 
VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA 
 PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS  
 
 
Informaciją apie asmens duomenų tvarkymą galima rasti adresu www.vmi.lt skiltyje Asmens duomenų apsauga. 
  
 
Biudžetinė įstaiga 
Vasario 16-osios g. 14 
LT-01107 Vilnius 
 
 
Tel. +370 5 266 8200 
El. p. vmi@vmi.lt, 
www.vmi.lt 
E. pristatymo dėžutės 
adresas 188659752 
 
 
Duomenys kaupiami ir saugomi 
Juridinių asmenų registre 
Kodas 188659752 
    
 
 
 
Apskričių valstybinėms 
mokesčių inspekcijoms 
 2024-12-13 Nr. (18.18-31-1 Mr) R-4474  
 
 
 
 
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 17 IR 20 STRAIPSNIŲ 
PAKEITIMO ĮSTATYMO 
 
Pranešame, kad Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 20 straipsnių 
pakeitimo įstatymu ( 2024  m. gruodžio 5 d. įstatymas Nr. XV-32; toliau — Įstatymas) pakeistos 
GPMĮ1 17 ir 20 straipsnių nuostatos:  
1) Įstatymu pakeisti GPMĮ 17 straipsnio 1 dalies 9, 91, 16 ir 161 punktai. 
GPMĮ 17 straipsnio 1 dalies 9, 91, 16 ir 161 punktuose nustatytos sąlygos, taikytinos išmokos 
gavėjui, suderintos su Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme 2 vartojamomis 
sąvokomis, apibrėžiančiomis asmenis su negalia , t. y. vietoj „0–25 procentų ar 30 -40  procentų 
darbingumo lygis“ vartojama „0–40 procentų dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas 
0–40 procentų darbingumo lygis) “, vietoj „ neįgalus vaikas, kuriam nustatytas  specialusis 
nuolatinės slaugos poreikis“ vartojama „vaikas su negalia, kuriam nustatytas  pirmo ar antro lygio 
individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas 
specialusis nuolatinės slaugos poreikis)“. Pakeitimai iš esmės nekeičia mokesčio lengvatų taikymo 
sąlygų. 
2) Įstatymu pakeistos GPMĮ 20 straipsnio 1, 2 ir 6 dalys. 
GPMĮ 20 straipsnio 1 ir 2 dalyse iš dalies pakeistos 2025 m. ir vėlesniais metais gyventojams 
taikytino mėnesio NPD3 ir metinio NPD formulės: 
2.1) tiems gyventojams, kurių su darbo santykiais susijusios pajamos 4 per mėnesį neviršys 
MMA5, galiojusios einamųjų kalendorinių metų sausio 1 d., vieno dydžio (2025 -01-01 MMA — 
1 038 eurai6), mėnesio NPD išlieka toks pat — 747 eurai. Tačiau 2025 m. toks NPD bus taikomas 
gyventojams, gaunantiems didesnes, iki 1  038 eurų per mėnesį  su darbo santykiais susijusias 
pajamas, o 2024 m. 747 eurų NPD taikomas gaunantiems iki 924 eurų (1 MMA 2024 m.).  
Gyventojams, kurių metinių apmokestinamųjų pajamų bendra suma7 (toliau — GMP) neviršys 
dvylikos MMA dydžių sumos, galiojusios einamųjų kalendorinių metų sausio 1 d. (202 5 m. — 
12 456 eurų (1 038 x 12)), metinio NPD suma išlieka tokia pat, t. y. 8 964 eurai. 2025 m., lyginant 
                                                 
1 Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas. 
2 Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas. 
3 Neapmokestinamasis pajamų dydis. 
4 Su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos. 
5 Minimalioji mėnesinė alga.  
6 Patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 709 „Dėl 2025 metais 
taikomo minimaliojo darbo užmokesčio“. 
7 Išskyrus ne individualios veiklos atliekų pardavimo ar kitokio perleidimo pajamas, kurioms taikomas 5 proc. 
pajamų mokesčio tarifas; pajamas, nuo kurių mokestis sumokėtas įsigyjant verslo liudijimą; išmokas, 
mokamas pasibaigus ar nutraukus gyvybės draudimo ar pensijų kaupimo sutartį, neviršijančias sumokėtų 
įmokų dydžio sumos.  

[PAGE 2]
 
 
 
 
 
 
2 
su 2024  m., toks metinis NPD bus taikomas didesnes , iki 12  456 eurų  GMP gaunantiems 
gyventojams, o 2024 m. 8 964 eurų metinis NPD taikomas, kai gyventojo GMP neviršija 11 088 eurų 
sumos. 
2.2) Gyventojams, kurių su darbo santykiais susijusios pajamos per mėnesį bus did esnės nei 
vieno MMA, galiojusios einamųjų kalendorinių metų sausio 1 d., dydžio suma (1 038 eurai), tačiau 
neviršys 2 387,29 eurų8 (2024 m. — 2 167 eurų),  taikytinas NPD bus apskaičiuojamas pagal šią 
formulę: 
Mėnesio NPD = 747 — 0,49 × (mėnesio su darbo santykiais susijusios pajamos — MMA, 
galiojusios einamųjų kalendorinių metų sausio 1 d., vienas dydis (2025-01-01 — 1 038 eurai)).  
Dėl 2025 m. padidėjusios MMA ir iki 0,49 sumažėjusio NPD formulėje nurodyto koeficiento 
(2024 m. — 0,5) vienodas su darbo santykiais susijusias pajamas 2025 m. ir 2024 m. gaunantiems 
gyventojams 2025 m. taikomas NPD padidės. 
Pavyzdžiui, gyventojui,  2025 m. ir 2024 m. gaunančiam 1  500 eurų  su darbo santykiais 
susijusias pajamas, mėnesio NPD: 
2025 m. — 520,62 eurai (1 500 — 1 038; 462 x 0,49; 747— 226,38),  
2024 m.— 459 eurai (1 500 — 924; 576 x 0,5; 747 — 288). 
Gyventojams, kurių GMP viršys MMA, galiojusios einamųjų kalendorinių metų sausio 1 d., 
dvylikos dydžių sumą (2025 m. — 12 456 eurus), tačiau neviršys 28 647,48 eurų (2024 m. — 26 004 
eurų) per metus, metinis NPD bus apskaičiuojamas pagal šią formulę: 
Metinis NPD = 8 964 — 0,49 × (GMP — dvylika MMA, galiojusios einamųjų kalendorinių 
metų sausio 1 d., dydžių (2025 m. — 12 456 eurai). 
Nors metinio NPD formulėje nurodyta 8 964 eurų suma nesikeičia, 2025 m. tokias pat kaip ir 
2024 m. GMP gaunančiam gyventojui metinis NPD padidės. 
Pavyzdžiui, ir 2025 m. , ir 2024 m. gyventojo GMP yra 18  000 eurų ( su darbo santykiais 
susijusios pajamos — 1 500 eurų / mėn.). Metinis NPD:  
2025 m. — 6 247,44 eurai (18 000 — 12 456; 5 544 x 0,49; 8 964 — 2 716,56), 
2024 m. — 5 508 eurai (18 000 — 11 088; 6 912 x 0,5; 8 964 — 3 456). 
2.3) Gyventojams, kurių su darbo santykiais susijusios pajamos per mėnesį bus didesnės nei 
2 387,29 eurai (2024 m. — 2 167 eurai), mėnesio NPD ir toliau bus apskaičiuojamas pagal tą pačią 
iki šiol taikytą NPD formulę: 
Mėnesio NPD = 400 — 0,18 × (mėnesio su darbo santykiais susijusios pajamos — 642). 
Gyventojams, kurių GMP bus didesnės nei  28 647,48 eurai (2024 m. — 26 004 eurai), bet 
mažesnės nei 34 370,67 eurai, metinis NPD ir toliau bus apskaičiuojamas pagal šią formulę: 
Metinis NPD = 4 800 — 0,18 × (GMP — 12 × 642 (7 704 eurai)). 
Didėjant GMP, NPD mažėja, o, pasiekus tam tikrą ribą, visai netaikomas. Kaip ir 202 4 m., 
2025 m. mėnesio NPD nebus taikomas, kai mėnesio su darbo santykiais susijusios pajamos bus 
2 864,22 eurai (ar didesnės), o metinis NPD — kai GMP bus 34 370,67 eurai (ar didesnės), nes pagal 
šiame papunktyje pateiktas formules apskaičiuoti mėnesio NPD ir metinis NPD tokiais atvejais yra 
lygūs 0 (neigiama suma laikoma nuliu). 
Įstatymu patikslintos GPMĮ 20 straipsnio 6 dalies formuluotės, suderinant jas su pateiktomis 
Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme. 
Asmenims, kuriems nustatytas 0 –25 procentų dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. 
nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis ar didelių specialiųjų poreikių lygis ) arba asmenims, 
kuriems teisės aktų nustatyta tvarka yra nustatytas sunkus neįgalumo lygis, mėnesio NPD išlieka 
toks pat — 1 127 eurai.  
Asmenims, kuriems nustatytas 30 –55 procentų dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. 
nustatytas 30–55 procentų darbingumo lygis arba vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis), 
arba asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka yra nustatytas vidutinis ar lengvas neįgalumo 
lygis, mėnesio NPD išlieka toks pat — 1 057 eurai. 
                                                 
8 2025 m. projektuojamo vidutinio darbo užmokesčio suma. 

[PAGE 3]
 
 
 
 
 
 
3 
Šiems gyventojams taikytino metinio NPD suma y ra lygi tam tikrais mokestinio laikotarpio 
mėnesiais taikytinų 1 127 ar 1 057 eurų NPD sumai, pridėjus pagal atitinkamą formulę apskaičiuotą 
metinio NPD dalį, proporcingą mokestinio laikotarpio mėnesių, kuriais jie neturėjo teisės į šiuos 
didesnius mėnesio NPD, skaičiui. 
Įstatymas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. ir taikomas apskaičiuojant ir deklaruojant 2025 metų 
ir vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas. 
 
 
Teisės departamento direktorė  Rasa Virvilienė 
 
 
 
 
Savarankiškai aktualią informaciją VMI administruojamų mokesčių klausimais, seminarų medžiagą, 
paaiškinimus ir komentarus galima rasti adresu www.vmi.lt. Su aktualia asmenine informacija galima 
susipažinti prisijungus prie Mano VMI adresu https://www.vmi.lt/mvmi/ arba VMI svetainėje pasirinkus skiltį 
Mano VMI. 
 