Přehled o vývoji částek minimální mzdy | MPSV
MPSV
Úřad práce
ČSSZ
SÚIP
Další portály
Vyhledat
Menu
Přihlásit se
Jazyk / Vyberte jazyk
CZ
EN
Průvodce
Ministerstvo
Působnost MPSV
Formuláře
Kontakty
Přehled o vývoji částek minimální mzdy
Poslední aktualizace:
7. října 2025
Poslední aktualizace:
7. října 2025
Vývoj minimální mzdy od jejího zavedení v roce 1991
V České republice byla minimální mzda poprvé zavedena v roce 1991. Stanovení minimální mzdy od 1. ledna 2026 je dvacátou osmou změnou této mzdové veličiny od jejího zavedení.
Dosavadní úpravy výše minimální mzdy jsou zachyceny v následující tabulce.
Období
Výše minimální mzdy
v Kč za měsíc
v Kč za hodinu
1991 únor
2 000
10,80
1992 leden
2 200
12,00
1996 leden
2 500
13,60
1998 leden
2 650
14,80
1999 leden
3 250
18,00
1999 červenec
3 600
20,00
2000 leden
4 000
22,30
2000 červenec
4 500
25,00
2001 leden
5 000
30,00
2002 leden
5 700
33,90
2003 leden
6 200
36,90
2004 leden
6 700
39,60
2005 leden
7 185
42,50
2006 leden
7 570
44,70
2006 červenec
7 955
48,10
2007 leden
8 000
48,10
2013 srpen
8 500
50,60
2015 leden
9 200
55,00
2016 leden
9 900
58,70
2017 leden
11 000
66,00
2018 leden
12 200
73,20
2019 leden
13 350
79,80
2020 leden
14 600
87,30
2021 leden
15 200
90,50
2022 leden
16 200
96,40
2023 leden
17 300
103,80
2024 leden
18 900
112,50
2025 leden
20 800
124,40
2026 leden
22 400
134,40
Co je nového
Podcast MPSV
Aktuality
Pro média
Možnosti přihlašování
RSS
MPSV
Kontakty
Ministerstvo
Působnost MPSV
Formuláře
Další portály
Státní úřad inspekce práce
Jenda - klientská zóna
Úřad práce ČR
Česká správa sociálního zabezpečení
Operační program Zaměstnanost plus
Prohlášení o přístupnosti
Mapa stránek
Cookies
3.36.44