Минималната работна заплата става 933 лева от 1 януари 2024 г.
Карта на сайта
Контакти
Български
English
Български
МИНИСТЕРСТВО
Министър
Кабинет
Главен секретар
Структура
Второстепенни разпоредители с бюджет
Държавни предприятия
История
Кариери
Одитен комитет
Декларации по ЗСП
Длъжности с висок корупционен риск
ПОЛИТИКИ
Труд
Заетост
Пенсии
Работа в чужбина
Деца и семейства
Социално включване
Социално подпомагане
Социални услуги
Хора с увреждания
Демографска политика
Равни възможности
Международна дейност
ДОКУМЕНТИ
Kодекси и Закони
Наредби
Правилници
Постановления
Решения
Класификации
Обществени консултации
Последващи оценки на въздействието
Стратегии
Стратегическо планиране
Ежегодни цели на МТСП по член 33а от Закона за администрацията
Програмен бюджет на МТСП и отчети
Отчети на сметната палата
СЕБРА
Държавни предприятия отчети
Други
АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ
Обслужване
Канали за достъп
Административни услуги
Въпроси и отговори
Достъп до обществена информация
Нормативни актове
Добри практики
Другите за нас
ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
Процедури публикувани в ЦАИС
Процедури след 01 април 2015г.
Процедури от 01 октомври 2014г. - 01 април 2015г.
ТЪРГОВЕ
ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ
Задайте въпрос
Често задавани въпроси
Въпроси и отговори по категории
Архив към 30.09.2022 г.
Архив към 30.04.2020 г.
НОВИНИ
МУЛТИМЕДИЯ
Затвори×
Минималната работна заплата става 933 лева от 1 януари 2024 г.
Новини
Oct 11, 2023
Пресцентър МТСП
Минималната работна заплата ще стане 933 лв. от 1 януари 2024 г., реши правителството. Размерът й ще се повиши с 19,6%, или със 153 лв. спрямо сегашната й стойност. Той е определен съгласно разпоредбите на Кодекса на труда, според които минималната работна заплата за страната за следващата календарна година се определя в размер на 50 на сто от средната брутна работна заплата за последните две тримесечия на предходната година и първите две тримесечия на текущата година.
Предлаганият нов размер на минималната работна заплата ще допринесе за намаляване на бедността сред работещите и на неравенствата в разпределението на доходите. Ръстът на най-ниското възнаграждение за труд ще повиши покупателната способност и потреблението на най-нискодоходните групи от пазара на труда и ще увеличи мотивацията на работната сила за включване в заетост.
От 1 януари 2024 г. минималната часова работна заплата ще бъде 5,58 лв.
Предходна новина
Зам.-министър Стоянович обсъди сътрудничеството в областта на пазара на труда с посланика на Франция Мари Дюмулен
Следваща новина
Министър Ефремова: МТСП и ДАЗД ще изградим информационна система за сигналите за деца в риск
Публикации
Зам.-министър Стоянович обсъди сътрудничеството в областта на пазара на труда с посланика на Франция Мари Дюмулен
Министър Ефремова: МТСП и ДАЗД ще изградим информационна система за сигналите за деца в риск
В Деня на възрастните хора министър Ефремова откри нов Дом за стари хора в с. Липница
Зам.-министър Клисурска: Когато говорим за дом за стари хора, не говорим за сградата, а за грижата, която те получават
Министър Ефремова предлага ръст на семейните помощи за деца през 2027 г.
важна информация
Република България
Министерство на Труда и Социалната Политика
София 1051, ул.Триадица No2
Последни новини
Зам.-министър Стоянович обсъди сътрудничеството в областта на пазара на труда с посланика на Франция Мари Дюмулен
Министър Ефремова: МТСП и ДАЗД ще изградим информационна система за сигналите за деца в риск
В Деня на възрастните хора министър Ефремова откри нов Дом за стари хора в с. Липница
Линкове
Начало
Галерия
Новини
Контакти
EN ISO 9001:2015 "Административно обслужване на физически и юридически лица"
Декларация за достъпност
Политика за достъпност
Политика за поверителност на личните данни
Правна информация
Информация за подаване на сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН в МТСП, ФУТ и ФСЗ
© 2019 Република България Официален сайт на Министерство на труда и социалната политика.