--- Page 1 ---
BRÜT ASGARİ ÜCRET 26.005,50    BRÜT ASGARİ ÜCRET 26.005,50    
SGK PRİMİ % 14 3.640,77      SGK PRİMİ % 15.75                                                  
( İşveren Payı ) (*) 4.095,87      
İŞSİZLİK SİG.PRİMİ  % 1 260,06         İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA 
PRİMİ % 2 520,11         
KESİNTİLER TOPLAMI 3.900,83      İŞVERENE TOPLAM  MALİYET 30.621,48
NET ASGARİ ÜCRET 22.104,67    
Not 1 : Gelir Vergisi ve Damga Vergisi hesaplanmamıştır.
(*) 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentde belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi
işveren payında 5 puanlık indirim (imalat sektöründe faaliyet gösteren işverenler hariç 4 puanlık indirim)
öngörülmüştür. Hesaplamalar 5 puanlık orana göre yapılmıştır. Gerekli şartları sağlamayan işverenler için, SGK
primi işvren payı % 20,75'dir. 02.08.2024 tarihli ve 32620 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 7524 sayılı “Vergi
Kanunları İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” un
28. maddesiyle; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 81. maddesinin 1. fıkrasının (c)
bendinde yapılan değişiklikle, kısa vadeli sigorta kolları (iş kazası ve meslek hastalıkları, hastalık ve analık) primi
oranı %2’den %2,25’e yükseltilmiştir.                                                                                                                                                                                                                                                               
HESAPLAMALAR BİLGİ İÇİNDİR.
ASGARİ ÜCRETİN NET HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ
ÇALIŞMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                                                               
ÇALIŞMA İSTATİSTİKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
01.01.2025 - 31.12.2025
ASGARİ ÜCRETİN NETİNİN HESABI 
(TL/AY) İŞVERENE  MALİYETİ (TL/AY)