--- Page 1 ---
ASGARİ ÜCRET 20.002,50         ASGARİ ÜCRET 20.002,50    
SGK PRİMİ % 14 2.800,35           SGK PRİMİ % 15.5 ( İşveren Payı ) (*) 3.100,39      
İŞSİZLİK SİG.PRİMİ  % 1 200,03              İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA PRİMİ  % 2 400,05         
KESİNTİLER TOPLAMI 3.000,38           İŞVERENE TOPLAM  MALİYET (*) 23.502,94
NET ASGARİ ÜCRET 17.002,12         
Not 1: 28/01/2004 tarih ve 5083 Sayılı Türkiye Cumhuriyetinin Para Birmi Hakkında Kanunun 2. maddesi uyarınca; Türk 
Lirası değerlerin yeni Türk Lirasına dönüşüm işlemlerinin ve Yeni Türk  Lirası cinsinden yapılan işlemlerin 
sonuçlarında ve ödeme aşamalarında  yarım Kuruş ve üzerindeki değerler bir Yeni Kuruşa tamamlanır;  yarım Yeni 
Kuruşun altındaki değerler dikkate alınmamıştır.
Not 2 : Gelir Vergisi ve Damga Vergisi hesaplanmamıştır.
(*) 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentde belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi 
işveren payında 5 puanlık indirim öngörüldüğünden hesaplamalar buna göre yapılmıştır. Gerekli şartları sağlamayan 
işverenler için, SGK primi işveren payı %20,5'dir.  
                                                                                                                                                                                                                                                               
HESAPLAMALAR BİLGİ İÇİNDİR. HİÇ BİR SORUMLULUK KABUL EDİLMEZ
ASGARİ ÜCRETİN NET HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ
ÇALIŞMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ /ÇALIŞMA İSTATİSTİKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
01.01.2024 - 31.12.2024
ASGARİ ÜCRETİN NETİNİN HESABI  
(TL/AY) İŞVERENE  MALİYETİ  (TL/AY)