--- Page 1 ---
ASGARİ ÜCRET 13,414.50         ASGARİ ÜCRET 13,414.50    
SGK PRİMİ % 14 1,878.03           SGK PRİMİ % 15.5 ( İşveren Payı ) (*) 2,079.25      
İŞSİZLİK SİG.PRİMİ  % 1 134.15              İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA PRİMİ  % 2 268.29         
KESİNTİLER TOPLAMI 2,012.18           İŞVERENE TOPLAM  MALİYET (*) 15,762.04
NET ASGARİ ÜCRET 11,402.32         
Not 1: 28/01/2004 tarih ve 5083 Sayılı Türkiye Cumhuriyetinin Para Birmi Hakkında Kanunun 2. maddesi uyarınca; Türk 
Lirası değerlerin yeni Türk Lirasına dönüşüm işlemlerinin ve Yeni Türk  Lirası cinsinden yapılan işlemlerin 
sonuçlarında ve ödeme aşamalarında  yarım Kuruş ve üzerindeki değerler bir Yeni Kuruşa tamamlanır;  yarım Yeni 
Kuruşun altındaki değerler dikkate alınmamıştır.
Not 2 : Gelir Vergisi ve Damga Vergisi hesaplanmamıştır.
(*) 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentde belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi 
işveren payında 5 puanlık indirim öngörüldüğünden hesaplamalar buna göre yapılmıştır. Gerekli şartları sağlamayan 
işverenler için, SGK primi işveren payı %20,5'dir.  6385 sayılı kanunun 9. maddesiyle yapılan düzenleme ile 01.09.2013 
tarihinde itibaren geçerli olmak üzere 5510 sayılı kanunun 81.maddesi “Kısa vadeli sigorta kolları prim oranı, 
sigortalının prime esas kazancının %2’sidir. 
                                                                                                                                                                                                                                                              
HESAPLAMALAR BİLGİ İÇİNDİR. HİÇ BİR SORUMLULUK KABUL EDİLMEZ
ASGARİ ÜCRETİN NET HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ
ÇALIŞMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ /ÇALIŞMA İSTATİSTİKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
01.07.2023 - 31.12.2023
ASGARİ ÜCRETİN NETİNİN HESABI  
(TL/AY) İŞVERENE  MALİYETİ  (TL/AY)